Tuesday, January 15, 2013

Skyfall - utánlövés (film)

Imádtam a 007-es sorozatot, mármint a korábbi darabokat. A Skyfall a legújabb, de nekem igencsak hiányzik a korábbiak bukéja. Először is nincs benne semmi az irónia, ami Roger Moornál és a többieknél finom ötvözetben jött le a képernyőről: volt üldözés, halálos veszély, hulla is – de csak lazán eleresztve, érezd, hogy itt játékos mesét mondanak, de azt is cinkos mosollyal prezentálják. Itt most minden halál komoly, meg hullaszag. Aztán a charme: Sean Connery meg Roger Moore szexis pasik voltak, nem csoda hogy ragadtak rájuk a lányok: itt, a Skyfallban nincs csajozás, Daniel Craig túl brutális ahhoz, hogy egy bombázó mellett lazuljon. Így aztán a sztoriból csak a vér, meg a pirotechnika marad. (Mellékesen azért kapsz valamit: Judi Dench aki istenit játszik, M-ként - persze utoljára, mert kiírták a sorozatból… A következőben már nem szerepelhet...)


Lehet hogy a rendezőnek (Sam Mendez) igaza van, nem élünk ironikus korban, mosolyogni lehet, csak ne gúnyosan, mert nincs mire… (Röhögni meg csak ritkán, ha egyáltalán.)

Viszont örvendezhetsz, hogy láthatod a legendás (régi) Aston Martint, mert bevetik – lőni is tud reflektorával, a végén sajnos felrobbantják. Ez a gép ki van írva a sorozatból.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...


Megtaláltam a főcímzenét magyar fordítással. Aki nem látta a filmet, - én sajnos nem láttam, - annak ez a szöveg "tömör köd.
A film címe egyszerre jelenti egy település nevét és a felhőszakadást svéd nyelven. (bankár)
http://www.youtube.com/watch?v=MxBKgtBjRaM

Wed Jan 16, 05:38:00 PM 2013  
Blogger alma said...

jó szám, meghallgattam, köszi!

Sat Jan 19, 06:34:00 PM 2013  
Anonymous Anonymous said...

Ez a dal itt a kedvenc "Bond-énekesemtől". Mellette még több Bond-film dala is megtalálható.
http://www.youtube.com/watch?v=TT_vm7b9CsQ

Sat Jan 19, 07:53:00 PM 2013  

Post a Comment

<< Home