Friday, December 14, 2012

Rákosok - gyógyszerspórolás

valamiért úgy olvastam a tervet - az egyébként dodonai bejelentést, - hogy a nem operálható, végső stádiumban lévő rákosok (vastagbél rákosok) esetében nem tudnak minden betegnek adni az új (biztos: drága) gyógyszerből. Csak azoknak lehet adni, akinél még van remény.
 Spórolásból. (egy milliárdos spórolást mondanak - ami költségvetésileg bakkfitty.)
Hát ezen totál kiakadtam. Azt már sokan elmondták, hogy ha csak egy pár hetet is tovább élhet a beteg, az is ajándék, amit nem szabad tőlük megvonni. (Félhangon azt is mondták, hogy az új terápia esetleg hónapokra, évekre is meghosszabbíthatja az életet. Én nem is ezen buktam ki, hanem az orvosokat féltem. Azokat, akikre képesek rálócsőlni, hogy mondják meg, ki marad életben és ki meghet a tepsibe. (Igaz, később bizottságot olvastam arról, hogy ki dönt, ám mindegy.)
Az orvost Hippokráteszi esküje kötelezi, (csak nem ártani) - eszerint nem dönthet egy-egy beteg halálba küldéséről. Most ugy fest - ha jól olvasom, ismétlem hisztis vagyok, lehet h félreolvastam - valakinek (valakiknek) az lesz a feladata, megmondja: te igen, te meg nem.
Ilyen nincs: orvos ilyet nem tehet. Ugyis tudjuk, hogy vannak már szakmájukba belefáradtak, de ha egy ilyen "kötelezettséget" a nyakukba akasztanak (teljesen jogellenesen, alkotmányellenesen vagy akárhogy...) az tömény cinizmushoz vezet. A szakma, az eskű, a hivatás sárba... - nem folytatom, tudod, mit akarok mondani.
Ez nem mehet így.

2 Comments:

Blogger alma said...

2012 dec. 15 reggel:
visszavonták a sporolós (embertelen) rendeletet.

Sat Dec 15, 07:55:00 AM 2012  
Anonymous Anonymous said...

Jó, hogy visszavonták a rendeletet, de azért kicsit tartok tőle, hogy ez még nem teljesen végleges. :((
(bankár)

Sat Dec 15, 12:58:00 PM 2012  

Post a Comment

<< Home