Saturday, January 26, 2013

Evie kutya rejtelmei I.

Evie ugyan csak „napközis” nálunk, - délelőttől estig ejtőzik itt - mégis tele van rejtvénnyel. Pl. ha megszólal a kapucsengő üvölt, mint a sakál, de ha a gazdi jö, csöndben marad. Honnan tudja e mechanikus jelből, hogy ki csönget? Nagyobb rejtély, hogy a gazdi jövetelét kb. negyed órával korábban sejti, nyugtalan, nyüszít, rohan az ajtóhoz. És kisül, hogy tényleg a gazdi jött váratlanul. Ő tudta. Imád labdázni. Én eldobom, ő megkeresi és apportírozza. Sok irányba dobálom, hogy a játék ne legyen unalmas, de Evie az esetek 50%-ában előre tudja, hogy hová fogom hajítani a lasztit: szándékfelismerés, - pedig igyekszem nem jelezni sem szemmel, sem törzsfordítással, sem egyéb módon.


Persze tudom, hogy Evie nem csodakutya, épp ellenkezőleg. Lány, és minden szembejövő lánykutyára vicsorog, azok viszont – és ha netán az „ellenség” nincs pórázon, nagy gáz van, (menekíteni kell Evie-t mert bunyó lesz. Már voltam ilyen bunyó következményei miatt orvosnál…) Mondják, hogy a lányok ilyenek: vetélytársra ugranak… ezt a szabályt nem igen tudják a tulajok, elengedik a kutyust, aztán kész a balhé, vagy menekülök egy autó mögé a másik oldalra. Fiukkal barátkozik, messziről nyüszít, hogy oda szeretne menni. Van egy haverja, egy koros puli, odamegy, teszi magát (fejét a földre teszi, a lábai közé, táncol kicsit, megint fej-földre) de a pulit nem igen érdekli – túl van már az ilyesmin. De ha jön egy fickós haver, azzal jáccanak.

Labdázásból hazafelé húz, mint egy mozdony, (a napköziben ebéd várja), ám mikor a napokban jeges volt az út és én csak tyúklépésben mertem menni, ő is lelassított: empátia. Nem kellett rászólni – tudta, mi az ábra.

15 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"Már voltam ilyen bunyó következményei miatt orvosnál…) Mondják, hogy a lányok ilyenek: vetélytársra ugranak..."

A fiúk pedig még a lányoknál is jobban ugranak egymásra. A fiúk nem véletlenül harapnak beléd, hanem szándékosan neked mennek. Én tudom. :(((
Vastag erős bőrkesztyű, erős bőrdzseki és 20 centis pengéjű tőrkés. Erre van szükség.
Láttad "A kőszívű ember fiaiban a a farkasos jelenetet? Nahát, arra kell készülni, csak a támadó kutya itt esetleg jóval nagyobb és erősebb, mint egy kiéhezett farkas.

Sat Jan 26, 08:45:00 PM 2013  
Blogger alma said...

még nem volt fiu-kutya kalandom, de bors-spray kéznél van. (Hangriasztó nem jó, mert az én kutyám jobban megijed mint a támadó...:)
Nyáron védtem Evie-t egy támadó lánykutyától, hát nem az én vádlimból kajált ki egy darabot: három hónapig gyógyult, sebész, tetanusz, kötözések, randó vádli... Follateral damage, banyeg. Tőrért már kártéritést kell fizetni, pereskedés stb. - nem merem megkockáztatni, bár jó ötlet.

Sun Jan 27, 10:07:00 AM 2013  
Anonymous Anonymous said...

Kártérítés?
Tényleg Te kaptál kártérítést, amiért egy felelőtlen ember szájkosár nélkül(!) szabadon engedett kutyája megharapott????
Ez egyébként bűncselekménynek számít. A támadó kutya gazdája gondatlanságból elkövetett súlyos testi sértésért felel. Természetesen ezután még kártérítés is jár!
Akinek van lakásbiztosítása, abba (alapjáraton 5 millió forintig) minden esetben beletartozik egy ilyen felelősség biztosítás ami az illető tulajdonában lévő háziállatok által, másik félnek okozott kárt téríti meg.
Onnan tudom, hogy én már "lezongoráztam" egy ilyen esetet.
Vagyis sétáltattam, rám támadt, megharapott, rendőrségi feljelentés, tettes biztosítójától kártérítés. Ez van. Rohadt egy világ. :(

Sun Jan 27, 12:35:00 PM 2013  
Anonymous Anonymous said...

Ja, és természetesen sajnállak, a kutyaharapás miatt. Miért a jók szenvednek a rosszak miatt? :(

Sun Jan 27, 11:41:00 PM 2013  
Blogger alma said...

nem tudtam a kártéritésről..., egyébként a kutya gazdija a lányom szomszédja. A harapásos vérszopáskor csak ordítottam rá, hogy a kurva anyád, nem tudod azt a kibaszott pórázt rátenni a dögödre - erre a pasi felment a lányomhoz és azt mondta neki: "azt hittem hogy a maga apja egy uriember, de most már..."
Hát ilyenek. (bocsi-kérés nuku...)

Mon Jan 28, 07:12:00 AM 2013  
Anonymous Anonymous said...

A szomszéd Olaszliszkán szocializálódhatott. (Agyonverik az embert, de még ők érzik sértve magukat.)
Hát jó. Csak az számít úriembernek aki szótlanul tűri, hogy a szomszéd kutyája kiharapjon a lábából egy darabot? :((
Pereskedni azonban az úriemberek is szoktak, sőt ők szoktak csak igazán.
Az úriemberek tisztelik a jogot és minden problémát a jogon keresztül oldanak meg.
Tehát megbízást kell adni egy lojális, meghízható ügyvédnek, hogy az általa majdan kiperelt kártérítés 25-30 százalékáért induljon harcba.
Mi pedig továbbra is előre köszönünk a "kedves" szomszédnak, esetleg elnézést is kérhetünk a durva szavakért. Mi továbbra is "szeretjük" a szomszédot, neki nem velünk van vitája, hanem a bírósággal. :)))
Rohadt egy világ. Mennyit kell hazudni... :((

Mon Jan 28, 12:37:00 PM 2013  
Anonymous Anonymous said...

Na még ezzel a "kedves" szomszéddal kapcsolatban:
Ha bármilyen okból mégsem fizet kártérítést, akkor is van megoldás.
Valaki (ismeretlen jó barát) a szomszéd kutyasétáltatásához igazodva, autóval odavisz egy ereje teljében lévő "emberevő" kaukázusi nőstény juhász kutyát és a kellő időben elengedi. A szomszéd mire bármit is tenni tudna, a kutyája már ki lesz csontozva. Sőt, jobb, ha nem is tesz semmit, mert így őt legalább nem eszi meg a kaukázusi.
Az akció után a pedig a derék végrehajtó kutyussal együtt, el kell tűnni nyomtalanul. :)

Tue Jan 29, 03:51:00 PM 2013  
Blogger alma said...

na neee, nem tudnék kutyát uszítani egy másikra, ez tulzás. Le van szarva a szomszéd, kutyástül uriemberestől

Tue Jan 29, 05:21:00 PM 2013  
Anonymous Anonymous said...

Szó sincs semmiféle uszításról !!! Egyszerűen csak valaki, (aki persze nem arra lakik) véletlenül elengedné az amúgy szelíd szuka kutyáját. Pontosan úgy, ahogy a kedves szomszéd. Ez minden.
Egyébként miért nem lett megjelenítve az a kommentem, amiben bővebben írtam a kártérítésről? :)

Tue Jan 29, 07:04:00 PM 2013  
Blogger alma said...

bocsi, ez nem az én műfajom.

Wed Jan 30, 10:23:00 AM 2013  
Anonymous Anonymous said...

Nekem sem a műfajom.
Csak farkasok között farkassá lesz az ember, vagy elpusztul. Az utóbbi, helyrehozhatatlan hiba.
Jó, ezzel részemről lezártam a témát.

Wed Jan 30, 12:40:00 PM 2013  
Anonymous Anonymous said...

Talán nyolc éves lehettem. Gyakran bántottak az osztálytársaim. Először a tanító nénihez mentem panaszra, de ő semmit nem tett. Ezután otthon panaszkodtam. Erre édesanyám megpofozott és azt mondta, azért kaptam, hogy megtanuljam megvédeni magamat a többiektől.
Azóta ezt az intelmet tartom szem előtt.
Bizony, egy egész életre meghatározó a neveltetés...

Wed Jan 30, 03:28:00 PM 2013  
Blogger alma said...

na ja, magadat meg kell védeni, ez okés.

Thu Jan 31, 06:38:00 PM 2013  
Anonymous Anonymous said...

Én ezt azért meséltem el, hogy tanulságul szolgáljon másoknak is.

Thu Jan 31, 08:36:00 PM 2013  
Blogger Unknown said...

engem már többször megharapott kutya - szerencsére csak felületesen, semmi komoly, DE mindig fizettek:1x, amikor tetanuszt is kaptam, 1 heti munka kiesésért kértem pénzt. végül bíróság döntött, pali fizetett. Másik 2 alkalommal csak a ruhámat harapta ki, meg is fizették zokszó nélkül. Ilyen súlyos sérülésért, kezelésért komoly pénz jár. Úgyis a biztosító fizeti. Nekem a tagok fizettek. azért meggondolom hogy kutyát vegyek, ha ilyen problémás...

Mon Dec 02, 07:41:00 PM 2013  

Post a Comment

<< Home