Sunday, January 02, 2011

sztár született

Csak úgy csellengtem a mezzo-n és belecsöppentem egy Traviátába, és nem tudtam tovább menni: a hang elkapott és nem enged máig sem. Ermonella Jaho énekelte, hihetetlen dinamikával, játéktudással, és olyan szopránnal ami pillanatokon belül veri Netrebkot, aki azért tényleg világklasszis, mondhatnám Nr.1. Ermonella albán a csaj, felfedezik persze Santa Cecilia (Róma) jön, majd minden énekversenyt megnyer, s ha az idei naptárába belenézel: San Diego, Düsseldorf, Barcelona, Stockholm, Moszkva, Brüsszel – és vége a 2011-nek.

Engem mindig lenyűgöz mikor valaki a nulláról kúszik fel a csúcsra – ezúttal a világ végéről a világ tetejére. A tehetség, a hang (és piszok nagy melo…) Villámgyorsan fogja belakni az operaszinpadokat, mert olyan elementáris és mély. Villazon-nal, vagy akárkivel. Egyszer már elvarázsolt egy orosz csaj (Carmen: DomaschenkoI) az is csoda volt, de nem ekkora. Ennek a nőnek van lelke, nemcsak hangjával játszik… Jó kis újévi lepetés volt nekem. (Lehet h te már rég ismered…nekem csoda.)

2 Comments:

Blogger Kósa Márta said...

Meghallgattam, valóban nagyon szép!
Márta

Sat Jan 22, 03:11:00 PM 2011  
Anonymous Anonymous said...

Miklós! Nem tudom, mennyire csoda ez az albán szopránénekesnő, de az biztos, hogy te a stílusoddal, a megfogalmazásoddal még nagyobbá tetted.

Tamás

Sun Jan 23, 04:32:00 PM 2011  

Post a Comment

<< Home