Monday, August 08, 2011

Gólyákról és emberekről

Levél jön, egy kedves íjász, acélnyílvesszővel megölt egy gólyát. A helyi fészekben árván maradt kismadarakról fotó. És hogy segíteni kell, egyre kevesebb a gólyánk van, és számos egyéb aranyos kismadár is kipusztulás szélén. De a Madártani Egyesület hálózata – amíg bírja – segít, segítsek hát én is. Csekk mellékelve. Imádom a gólyákat, otthon évek óta jegyezzük, mikor jön az első pár, és mikor kezdenek neki a költözésnek a Balaton felett (valamikor augusztus végén.) Hát persze hogy, átok az íjász fejére és rohanás a postára, nem sokkal, de valamennyivel megy a sárga csekk.

Kifelé a falon nyalóka-hírdetés: „Adakozz a Menhely Alapítványnak!” Megyek tovább, de nem tudom lekapcsolni a fejemben a kérdőjelet: madár – igen, ember – nem? Hm, - ez van, mondom magamban, cinikusan: belőlem, talán másból is kiveszett már a szolidaritás.
Az a baj, hogy már nem is fáj.

6 Comments:

Anonymous bölcsészhallgató said...

De miért?

Wed Aug 17, 12:22:00 AM 2011  
Blogger alma said...

bölcsészhallgató:
aszem csak annak adnak ma már, aki kutyával -résztvétkeltő segédeszközzel - kéreget.Elkérgesedett a szívünk. Enyám is, ugy láccik.
=bocsi, kórházban voltam, ezért késtem...)

Wed Sep 07, 03:02:00 PM 2011  
Anonymous bölcsészhallgató said...

Pont tegnap gondolkodtam azon, hogy egyre több "az életre és a kutyusnak" feliratú tábla. Mindegyiken ugyanaz a szöveg, kb. ugyanazzal a kézírással...

Gyógyuljon meg gyorsan!

Tue Sep 13, 10:16:00 PM 2011  
Blogger alma said...

nem értem, mi az hogy az "életre és a kutyusnak"?
egyébként nem vagyok beteg, csipőprotkot kaptam de már minden okés, (se bot se mankó, viszont sok torna meg sulyzó meg ilyesmi - hogy frankó legyek:)))

Fri Sep 16, 07:03:00 PM 2011  
Anonymous bölcsészhallgató said...

az életre és a kutyusnak. ez olvasható a koldusok előtt elhelyezett táblákon, mellettük valami doboz a pénznek és egy eb. a kutyát sokan megsimogatják, ilyenkor a koldusnak is jut min. egy százas, úgyhogy eléggé divatos lett mostanában ez a fajta kéregetés. csak ennyit akartam mondani.

maga súlyzózik? kalap.:)

Sun Sep 25, 09:21:00 PM 2011  
Blogger alma said...

haver azt mondja, hogy az emberek előbb szánják meg a kutyát, mint az embert, - a kutyás koldulás marketing:)) - a jó k..va életbe.
rémes.
bölcsészhallg: köszi a kalap, vmit kell csinálni hogy ne rohadjon az ember:)

Fri Oct 07, 04:43:00 PM 2011  

Post a Comment

<< Home