Thursday, February 21, 2013

digitális bennszülöttek (egy bevándorló panaszai)

Azt tudtam, hogy gyerekeink gyerekei (és azok gyerekei még inkább) - mindent tudnak, bármilyen gép vagy okostelefon - digi kütyü - menüjében tudnak kalandozni secperc alatt, iTune-ban hát persze hogy otthon vannak. Ez rendben is van, beleszülettek, anyanyelvük stb. Az viszont már piszkálja a csőröm, hogy „bevándorlók” maradnak fenn a fán: az életben nem fogják úgy tudni a digi-kütyüket, szoftvereket kezelni, velük dolgozni (ha kicsit bonyolultabbra fordul az időjárás,hogy úgy mondjam) - ,ahogy a bennszülöttek tudnak kavarni ezekkel. Akár hogy is fognak erölködni, tanulni, igyekezni, tanfolyamot végezni –nem fog nekik menni. (Nekik? - nekem! És ez már bosszantó. Igaz, nem sokáig, - lassan a cérna végén - de akkor is. Nagy ez a digitális divide, és pont beleesem – nem jó. Mint reménytelen bevándorló, csak ezt akartam mondani.
(Most épp vmi főhatóság kérdőívét kell kitölteni (elektronikusan, digitálisan) nekem bonyolult (nem user's friendly) de az is lehet tényleg kockafejű fejlesztők szivatják vele a jónépet, mindegy, már itt szívok mint a torkos borz pár napja, semmi se jó, alig haladok - mert bevándorló vagyok.)

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"(Most épp vmi főhatóság kérdőívét kell kitölteni (elektronikusan, digitálisan)"
Magyarországon van a világ legnagyobb "söralátéte". :(

Fri Feb 22, 09:16:00 PM 2013  
Anonymous Anonymous said...

Szerintem nem az a baj, hogy bevándorló (vagy). Hanem gagyi lett a kérdőív.

Sat Feb 23, 05:45:00 PM 2013  
Blogger alma said...

tök igazad van. pláne, hogy a kérdőiv nem politikai vagy államigazgatási hanem tudományos - ahol elvárható lenne, hogy ne gagyi legyen. Mégis az...

Sat Feb 23, 06:16:00 PM 2013  
Anonymous bölcsészhallgató said...

Én azt veszem észre, hogy a bevándorlók nem is nagyon akarják megtanulni (tisztelet a kivételnek),pedig például a közoktatásban dolgozóknak baromi fontos lenne. Szerintem.

Sat Feb 23, 11:11:00 PM 2013  
Blogger alma said...

bölcsészhallgato:
igaz, igaz. A tanárnak nagy égés ha nem tudja kezelni a középszintű digitális protokollt. Jó, kérhet segítséget a gyerekektől, de valamilyen szinten birnia kell neki ezt a "nyelvet".

Tue Feb 26, 04:20:00 PM 2013  

Post a Comment

<< Home