Sunday, February 09, 2014

Pórnéppel csak ha nagyon muszáj...

Házunkban kialudt a lépcsőházi villany: körtecsere vagy mi kéne. Korábban én szoktam intézni az ilyesmit, aztán nőtt egy tériszonyom, nem merek felmászni a létra tetejére, így két éve a kisebb gondnoki ügyeket már átvette egy hölgy. Mivel semmi se történt, megkérdeztem tőle, hogy mi van? Aszongya, hogy „van valami Lajos, annak kéne szólni…” – (Ez a „valami Lajos” söpri a havat, viszi a kukát, mossa a lépcsőházat, intézi a fűtést – szóval gondoskodik a házról… én sokat dumálok vele:ő is kutyás, én is kutyás, szóval érted, téma van ezer…)

„Valami Lajos…” Ezen kiakadtam. Régen – nagyon régen – az volt, hogy úrinő nem áll szóba cselédséggel. Ma már nincs ilyen kódex, ám valamiért nekem ez jött vissza. Miért nem tud ő szólni annak a „valami Lajosnak”? De egyáltalán miért „valami Lajos”, miért nem ismeri, tudja a nevét, nyilván életében nem dumált vele…Derogál neki a pórnéppel szóba állni? Vagy nem tud telefonálni? ("Valami Lajos száma ki van írva…)

Hát akkor egy ideig nem lesz villany a lépcsőházban

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

(Előre szólok, hogy én egy cinikus "állat" vagyok.)
Ezúton szeretném megköszönni a villanykörtének és a "hölgynek", hogy sikerült olyan mértékben kirángatnia professzor urat a komfortzónájából, hogy új posztot írt. (Ezt itt fent.) :)

Mon Feb 10, 01:54:00 PM 2014  
Blogger alma said...

köszi Anonymous, hogy írsz soxor és majd mindig.
most beteg voltam (járvány) meg kedvem se volt. Nem mintha most nagyon lenne..:)

Tue Feb 11, 05:40:00 PM 2014  
Anonymous Anonymous said...

Már kicsit szégyellem magamat az előző kommentem miatt...
De örülök minden új írásnak, bármi is legyen a témája.
Na most még a poszt témájához....
Én, és szerintem minden jószándékú ember is elítéli a "hölgy" viselkedését! Elutasítjuk azt az értékrendet, amit amit a "hölgy" képvisel...
Azt is kifogásolom, hogy a professzor úr környezetében sokan nem adják meg a professzor urat megillető tiszteletet.

Tue Feb 11, 07:30:00 PM 2014  
Anonymous NpL said...

Egy más színezettel:

"Eleddig kókadtál, valahogy megvoltál
És tessék besétál valami Judit
Esetleg Edit." BG-CsT

De sok egyéb értelmű használat és értelmezés is lehetséges, pl. hogy vki nehezen jegyez meg sok nevet ...

Wed Mar 19, 08:59:00 AM 2014  

Post a Comment

<< Home