egyedül a tengeri viharban - megmenekült
Fantasztikus belegondolni is. Jó melegben irogatom eztet, miközben Alex Thomson, (Nagy-Britannia) a VELUX 5 OCEAN nevű földkörüli verseny egyik nagymenője (Hugo Boss sponzorálta hajója a harmadik helyen áll) élet-halál veszélyben, valahol a Jóreménység foka és az Déli Sark között hánykolódik.
Ez a verseny a világ legkeményebb próbája. Hat hónapig tart. Bilbaoból indultak október 22-én lemennek az Atlantin, keresztezik az egyenlítőt, most Afrika déli csücskét kerülik aztán nyomás Ausztráliába. (Érkezés: kb. december közepe) Ott lesz az első pihenő. (Javitás, tankolás, kaja-pia behajózás, vitorlacsere - még a pót-pót vitorla is szarrá tépődött - általános check up stb.), onnan tovább a Csendes Óceánba, -vagyis a Föld másik oldalán vissza, - Dél Amerika déli csücskénél kanyar, fel Észak-Amerikába, (Atlanti part mellett fel) itt lesz a II. etap-vég: Norfolk (Keleti part) - pihenés (javitás, mint az elsőnél.) Aztán keresztül az Atlantin Bilbaóba.Finish. (Valamikor 2007 áprilisában)
Namármost, nyolc résztvevő indult - Open 60, Open 50 osztályú hajókkal. Egy fószer csinál mindent. A hajón 2 autópilota van, - de az egyik versenyzőnek már a próbafutamon kifingott mind a kettő. Szunya nincs sok, mert ha vihar van az autópilótát korrigálni kell, másrészt ha alszik, a hajó csak lassabb sebességgel tud haladni. (Jelenleg 32 nap 20 óra telt el) A hajók marha gyorsak, a 20 méter hosszu 5 méter széles hajónak csak a hátsó pár métere a nyitott navigációs platform, - nehogy má elöntse a viz. (Előfordult már az is...) De a kajüt csak két négyzetméteres itt vannak a telekommunikációs eszközök, radar, telefon, komputer, rádió, főzöcske, ágy, - a többi raktár, gép, kaja-pia stb. - a legtöbb hely tárolására kell.
A baleset: tegnap hajnal óta nem működik (tán eltörött) a tőkesúly-tartó. A hajó oldalára fordult, a versenyző kihajolt belőle hogy menézze mi van, - meglátta, - totál kiborult: vége a játéknak. Szateliten bejelentkezett, hogy fel kell adnia a versenyt. Vitorlákat bevonta, - három órisávitorlája van - és hánykolódik, igaz, a hajaó visszabillent normál állásba. A stáb előbb próbált technikai segítséget nyújtani - rádiótelefonon - de aztán azok is belátták, hogy vége a játszmának (meg Thomsonon is látszott, hogy lelkileg kész van - ezért aztán riasztotta a legközelebbi hajót - a második helyen futó Mike Gordon-t, először ugy látszott 4-5 nap a távolság. Közelebb van. Az lelkesen..., Közben a vihar dünöng tovább.
Itt tart a gyerek, sodródik fél fel (sarkkör). Képzeld milyen hideg lvan ott. Tiszta depresszió lehet az egész verseny (3 hónapot egyedül, csak a tenger, meg a rádió, komputer stb - totál kár.) Most még ez is. A hajót a verseny előtt átalakították, felújították (1999-ben épitették) - lehet hogy szarul. A japcsi is jelzett - ő van távolabb - de csak a stáb mondta, hogy siet segiteni. Az is kérdéses, hogy 10 méteres hullámokban hogyan lehet átszállni egyik hajóból a másikba, közben az erő is fogy. Majd jövök még...
Másnap reggel odaért Mike Gordon és megmentette az ürgét. Most ketten mennek az egyszenmélyes versenyben, - a versenybírák nagy gondja. Az övék meg az, hogy elég lesz-e a kaja-pia két főre Ausztráliáig? Azért nem semmi az angol versenyző, hagyta a versenyt a fenébe és rohant a bajbajutottért - megmentette (két órai kemény meló a viharban: átemelni az ürgét) aztán folytatta a versenyt...
Ez a verseny a világ legkeményebb próbája. Hat hónapig tart. Bilbaoból indultak október 22-én lemennek az Atlantin, keresztezik az egyenlítőt, most Afrika déli csücskét kerülik aztán nyomás Ausztráliába. (Érkezés: kb. december közepe) Ott lesz az első pihenő. (Javitás, tankolás, kaja-pia behajózás, vitorlacsere - még a pót-pót vitorla is szarrá tépődött - általános check up stb.), onnan tovább a Csendes Óceánba, -vagyis a Föld másik oldalán vissza, - Dél Amerika déli csücskénél kanyar, fel Észak-Amerikába, (Atlanti part mellett fel) itt lesz a II. etap-vég: Norfolk (Keleti part) - pihenés (javitás, mint az elsőnél.) Aztán keresztül az Atlantin Bilbaóba.Finish. (Valamikor 2007 áprilisában)
Namármost, nyolc résztvevő indult - Open 60, Open 50 osztályú hajókkal. Egy fószer csinál mindent. A hajón 2 autópilota van, - de az egyik versenyzőnek már a próbafutamon kifingott mind a kettő. Szunya nincs sok, mert ha vihar van az autópilótát korrigálni kell, másrészt ha alszik, a hajó csak lassabb sebességgel tud haladni. (Jelenleg 32 nap 20 óra telt el) A hajók marha gyorsak, a 20 méter hosszu 5 méter széles hajónak csak a hátsó pár métere a nyitott navigációs platform, - nehogy má elöntse a viz. (Előfordult már az is...) De a kajüt csak két négyzetméteres itt vannak a telekommunikációs eszközök, radar, telefon, komputer, rádió, főzöcske, ágy, - a többi raktár, gép, kaja-pia stb. - a legtöbb hely tárolására kell.
A baleset: tegnap hajnal óta nem működik (tán eltörött) a tőkesúly-tartó. A hajó oldalára fordult, a versenyző kihajolt belőle hogy menézze mi van, - meglátta, - totál kiborult: vége a játéknak. Szateliten bejelentkezett, hogy fel kell adnia a versenyt. Vitorlákat bevonta, - három órisávitorlája van - és hánykolódik, igaz, a hajaó visszabillent normál állásba. A stáb előbb próbált technikai segítséget nyújtani - rádiótelefonon - de aztán azok is belátták, hogy vége a játszmának (meg Thomsonon is látszott, hogy lelkileg kész van - ezért aztán riasztotta a legközelebbi hajót - a második helyen futó Mike Gordon-t, először ugy látszott 4-5 nap a távolság. Közelebb van. Az lelkesen..., Közben a vihar dünöng tovább.
Itt tart a gyerek, sodródik fél fel (sarkkör). Képzeld milyen hideg lvan ott. Tiszta depresszió lehet az egész verseny (3 hónapot egyedül, csak a tenger, meg a rádió, komputer stb - totál kár.) Most még ez is. A hajót a verseny előtt átalakították, felújították (1999-ben épitették) - lehet hogy szarul. A japcsi is jelzett - ő van távolabb - de csak a stáb mondta, hogy siet segiteni. Az is kérdéses, hogy 10 méteres hullámokban hogyan lehet átszállni egyik hajóból a másikba, közben az erő is fogy. Majd jövök még...
Másnap reggel odaért Mike Gordon és megmentette az ürgét. Most ketten mennek az egyszenmélyes versenyben, - a versenybírák nagy gondja. Az övék meg az, hogy elég lesz-e a kaja-pia két főre Ausztráliáig? Azért nem semmi az angol versenyző, hagyta a versenyt a fenébe és rohant a bajbajutottért - megmentette (két órai kemény meló a viharban: átemelni az ürgét) aztán folytatta a versenyt...
0 Comments:
Post a Comment
<< Home