Thursday, April 26, 2007

Hooked - mozgalom az eü-szexért...

Vagy valahogy igy. Mondjuk „leakasztottam magamnak egy csajszit”, vagy "kihalásztam egy pasit egy quickie-re". (Nem beakasztottam…, az durvább. Gondolom én, de nem tudom, hogy így van-e.) Igaz, hogy a városi legenda csak a leakasztókról beszél (én leakasztottam vkit) de arról nem szól sok fáma, hogy akit leakasztottak ("tegnap lekasztott egy pasi, aztán eltűnt..." - hogy éli meg. Talán nem is érdekes.
Most két oldalról támadt íróasztalomra ez a fogalom (jelenség) egyfelől Laura Sessions Stepp (Washington Post újságíró, elemző) Unhooked c. könyvéből, - alcim: How Young Women Pursue Sex, Delay Love and Lose at Both...Az FT szerint a kutatás és könyv lényege a tini és twentysomething csajok (fiúk? - talán nem...) óvása a gyors, elkötelezettség, folytatás nélküli partnerkapcstól. "Csak szex és más semmi " – gondolom ez a tiszta „hooked”, - a holnapra felejtés, beesik egy másik csaj/pasi,, (vagy a csaj/pasi esik be valaki másnak) és így nincs gond, nyafogás, komplikáció. (NB: ez - ha jól értem nem egyenlő a one night stand praxisával. De ebben nem vagyok biztos.) Szóval: a komplikációk ellenében - eü. Már azoknak akik ettől félnek, de már majdnem (vagy egészen) felnőttek.
A jelenség érdekel, nem csámcsogni akarok a dugi-kutlura terjedésén az egyetemeken. Mondtam, hogy két forrásból is beesett valami füles erről - szóval a másik durvább: Tom Wolfe-nál olvashatsz praktikumáról (Én, Charlotte Simmons c. regényben, rossz szöveg, közepes próza, érdekes bányászkodás). Na, szóval ott is ez megy, igaz nem annyira, mint L.S. Stepp-nél, aki ugyan bányászkodik, de inkább óvni akar az ilyen gyorskultúrás kapcsolatoktól.. (Kit?, - nem tom, akikkel dumál, már rég túl vannak azon, hogy óvni lehetne őket.) Wolfe is a jelenség körül kutatgat, de annyira a „baszó-szleng”-ben dolgozik, hogy az olvasó számára elveszik a jelenség szociológiai, életformabeli sajátsága. (Baszó szleng: a kommunikáció "zérus foka" (Roland Barhtes) pl, „bazd meg, passzolj már egy kibaszott cigit baszo” Mindegy, Wolfe elrontotta (szerintem) egy kicsit, de most itt az ismétlés, valami mégis csak lehet itt a hooked-jelenség környékén: talán valami remélt-vágyott gyógytorna alakul a „leakasztós” sex-lifeban, mondanám a fájdalom nélküli, vagy inkább gondmentes, egészségügyi zérus-akciók szintjén. No hard feeling, egyáltalán, no feeling (mármint valaminő szerelem-féle-fajta, ami túlmegy… Min is? Nem tudom.
Volt idő mikor azon spekuláltam, hogy az ember életében a legtöbb bajt az érzelmek zürzavara okozza, ezért ezt valahogy ki kellene kapcsolni. Mielőtt még újra átgondolhattam volna ennek az aneszteziológiai fordulatnak következményeit, már meg is valósult: ebben élünk. De ez az Hooked-Unhooked jelenség azért így is muris, (már aki bírja, és miért ne bírná, ebbe csöppen bele, nincs összemérhető élmény, viszonyítási alap). Szóval, Ms. Stepp könyvét nem, de a róla szóló másodlagos irodalmat átnézve úgy sejtem, hogy itt egy új dzsungel nyílott, - ami volt korábban is, de most lett neve, és ettől létezővé és vált. Ms. Stepp ugyan felemeli figyelmeztető ujjait, de ez a gesztusa szart sem ér, meg különben is, elfogulatlan szemlélőnek kéne lennie hogy leírja, de nem az. Szóval most kezdek gondolkozni azon, hogy vajon ezt idehaza bevettük-e már a testnevelési tanmenetbe? Ami hülyeség, mert szerintem már rég itt van, mindenki „hooked”, aki nem az szenved, vagy segítséget kér „unhooked” haverjától/barátnőjétől. Kézikönyv kellene (How to…) meg tévésorozat, ami bevezeti a jónépet a szép új világ hímes mezejébe(re). Sőt, van egy spúrom, hogy jobban is csináljuk, mint Ms.Stepp kisérleti nyulai, igaz, az is lehet, hogy igy is szenved a jónép ettől a „horog”-tól. De ezt csak pesszimizmusom sugallja. Minden nagyon jó, ahogy van. De lehet, hogy nem...

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Éretem, az elmélkedést, a megoldás elsö lépcsöje lehetne ha egy irástudó elkezdhetné pl az irásai stiljének példamutatásával ... , nagyon trendi lennél cö leirhatnád pl kb irodalmian ugyanezt,
Hooked -mozgalom az eü-szexért.v.01 -ként vágod :P :)

Amugy az érzelmek épp az az energia jobbanmondva hajtóerö ami az önmegvalositáshoz elengedhetetlenül kell, ergo nem lehet kikerülni , a nevezettek az erölködést következetességet akarják elkerülni, a mostban tehát azonnal látszó eredményeket felmutatva.Azt lehet mondani h ez :az Élj a mának- totális félreértelmezése.
Azonban azt gondolom,(szub rész)hogy elsösorban a nevelési módszerek oka, itt nem a szülök de a társadalmi közmegegyezésre utalok,
ugyanis a társadalom is nevel valamire -aminek ugyanúgy meg akarunk felelni.

Mon Jun 15, 10:04:00 AM 2009  
Blogger alma said...

Hápersze: érzelem nélkül nemmegy igazán - ez lenne az én tézisem, de a posztot szatirikusra vettem, talán tulságosan is. Vagyis nem derül ki hogy a hooked generáció és a baszós szlang mennyit veszít az életből (élhetőségből, energiából, ahogy te irod) szóval érzelmi kultura kéne, de arról minden (média, iskola, család) lebeszél. (Család pl. ugy hogy jól ráfázott anyuka panaszkodik lányának, hogy látod, szerettem apád, azt a szemetet, aztán hová jutottam...) Bocs. Érzelmi kultúra, - valamikor volt ilyen slogan. Hm

Wed Jul 01, 12:07:00 PM 2009  
Anonymous Anonymous said...

érzelmeink a valodiak parodiái...
érzelmi kultura igen, de talán ezért irsz vagy nem ? mert én ugylátom.. akkor ne csináld félig és ugyanugy!

"Nem kél oly vágy ,melyhez ne lenne erö is benned valora váltai"
R Bach

Tue Aug 25, 12:15:00 PM 2009  

Post a Comment

<< Home